Odchudzanie, Odżywianie, Przepisy, Uncategorized, Zdrowie

Zielony koktajl dla początkujących

Hej:)

 

Zielone koktajle są pyszne i zdrowe, ale czasami trzeba się trochę przemóc, aby zrobić i wypić swój pierwszy koktajl. Dobrze by było, aby to pierwsze doświadczenie było dla nas przyjemne, inaczej możemy się zrazić już na samym początku. A uwierzcie mi, że bez problemu możemy zrobić koktajl niejadalny;) lub taki, który osobie będącej na początku swojej koktajlowej drogi nie będzie smakował. Bo nie ma co ukrywać, jednym zielone koktajle zasmakują od razu, inni będą musieli się trochę przyzwyczaić do tego smaku i konsystencji.

 

 

 

Czego nie robić na początku?

  • nie rób wielkiej porcji, której nie będziesz w stanie wypić – proponuję pierwszym koktajlem podzielić się z bliskimi i wypić tylko po jednej szklance, bo jeśli spróbujesz wcisnąć w siebie od razu dwulitrowy koktajl z dziesięciu bananów, to prawdopodobnie Cię zemdli, albo będziesz go wciskać na siłę i obrzydzisz sobie zielone koktajle
  • nie dodawaj zbyt dużo zieleniny – jeśli nie jesteś przekonana, czy w ogóle przełkniesz zielone liście w koktajlu, to daj tylko trochę, np niewielką garść
  • nie dawaj nic o zbyt intensywnym smaku – jarmuż i brokuły to ostatnio moje ulubione składniki koktajli, ale nie wiem, czy smakowałyby mi, kiedy dopiero zapoznawałam się z zielonymi smoothie – ja początkowo dodawałam szpinak lub sałatę, bo mają delikatniejszy aromat i nie przytłaczają całej kompozycji. Dodatek imbiru też bym sobie na początek odpuściła, no chyba, że lubisz mocne smaki
  • nie wykupuj całego asortymentu sklepu ze zdrową żywnością – na początek w ogóle nie potrzebujesz dodatków typu białko konopne, maca czy młody jęczmień. Korzystaj z tego, co już masz w domu, czyli z owoców i warzyw
  • nie nastawiaj się, że jeśli nie zasmakuje Ci pierwszy koktajl, to znaczy, że nie będziesz lubić koktajli – czasami trzeba trochę poeksperymentować, również w kwestii konsystencji (ja na przykład wolę dodać trochę wody, żeby nie był za gęsty, ale nie za dużo, bo zbyt wodnisty mi nie smakuje – to kwestia indywidualnych preferencji)

 

 

Przepis na koktajl dla początkujących

SKŁADNIKI:

  • dwa dojrzałe banany
  • garść liści szpinaku
  • sok z połówki cytryny
  • jabłko
  • pomarańcza

 

Wykonanie krok po kroku (specjalnie dla Ciebie Kamila:)):

  • obierz banany i pomarańczę ze skórki 😉
  • do blendera wrzuć wszystkie pokrojone na mniejsze kawałki owoce
  • wyciśnij sok z cytryny i dorzuć szpinak
  • wlej 1/3 szklanki wody
  • zblenduj wszystko dokładnie przez ok. 40 sekund lub na tyle, aby nie było widocznych kawałków owoców i liści
  • przelej do szklanek
  • pij ze smakiem:)

 

Jeśli ten koktajl wyda Ci się za mało słodki, to następnym razem dorzuć łyżkę miodu. Jeśli wyda Ci się za słodki lub mdły, to wciśnij więcej soku z cytryny lub dorzuć jeszcze jedną pomarańczę albo zmniejsz ilość bananów. Możesz do koktajlu wrzucić kostki lodu lub użyć zamrożonych bananów.

Jeszcze jedno. Piszę o użyciu blendera, ale ja sama korzystam do robienia koktajli z mojego Thermomixa – też nadaje się idealnie. Blender nie musi być super drogi, ale na pewno musi mieć odpowiednią moc. Lecz tutaj już pewnie same wiecie, do czego jest zdolny Wasz sprzęt.

 

Z zielonymi koktajlami trzeba trochę poeksperymentować, aby dowiedzieć się, co nam będzie najbardziej pasowało. A opcji jest tak wiele, że na pewno każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie.

 

SMACZNEGO!!! 🙂